2011-2012 Bu Benim Eserim Proje Yarışması Matematik Projelerini Görmek İçin TIKLAYINIZ
Öğrencilerim Tarafından Hazırlanan ve Yarışmaya Katıldığım Bu Benim Eserim Matematik Projeleri İçin TIKLA
Bu Benim Eserim Yarışması
BU BENİM ESERİM PROJE YARIŞMASI
İlköğretim öğrencilerine yönelik Matematik ve Fen Bilimleri proje yarışması.
Bu Benim Eserim Ana Sayfa
Başvuru Ekranı
Proje Bankası
Katalog-2006
Katalog-2007
Katalog-2008
Katalog-2009
Katalog-2010
Tanıtım Filmi
Projem daha önce yapılmış mı? (Proje Bankası)
Bu Benim Eserim Örnek Matematik Projeleri ve Konuları
Proje Adı:
BİZA MATEMATİK ARACI
Proje Kategorisi:
ilkogretim_6_8
Proje Amacı:
İşlem önceliği konusunu materyal yardımıyla oyunlaştırarak öğrencilere kavratabilmek.
Proje Hedefleri:
1)İŞLEM ÖNCELİĞİ İLE İLGİLİ YAPILAN MATERYALLİ ÇALIŞMALARIN OLUP OLMADIĞINI ARAŞTIRMAK.
2)İŞLEM ÖNCELİĞİNİ SEVDİRECEK VE ÖĞRETECEK BİR MATERYAL YAPMAK.
3)MATERYALİ YAPARKEN DE MATEMATİĞİN NASIL KULLANILDIĞINI ÖĞRENEBİLMEK.
Proje Tanıtımı:
LİTERATÜR TARAMASI :
MATEMATİĞİN AYDINLIK DÜNYASI( SİNAN SERTÖZ)
WWW.BİLTEK.TUBİTAK.GOV.TR
GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER:
1)Konuyla ilgili yapılan benzer çalışmalar incelendi.
2) Yuvarlak bir daire 5 parçaya çizilip her parçaya bir işlem yerleştirildi.( parantezde kullanıldı).
3) İşlem sembolleri alt kısım görünecek şekilde kesilip çıkarıldı.
4) 5 daire dilimi kesilip farklı renklere boyandı.
5) En üst kısma semboller gelecek şekilde diğer daire parçaları alt alta bir vidaya dönecek şekilde geçirildi ve alt taraf başka bir daire ile kapatıldı.
6) İşlem sembollerinin yanına bir tahta aşağı yukarı hareket edecek şekilde delik açıldı.
7) Farklı sorular üzerinde başarılı bir şekilde uygulandı.
PROJE TAKVİMİ:
EKİM 3.4.HFT: Kaynak taraması yapıldı.
KASIM 2.3.4 HFT: Maket yapmaya karar verildi ve malzemeler hazırlandı.
ARALIK 1.2.3.4. HFT: Maket yapıldı.Yapılırken de matematiği uygulama fırsatı bulundu.
OCAK 1.2. HFT: Öğrencilerle soru cevap yapıldı ve sonucun başarılı olduğu görüldü.
KULLANILAN YÖNTEMLER:
Tasarım,Çizim,Ağaç kesme,hesaplama
PROJE BÜTÇESİ:
45 tl
ULAŞILAN SONUÇLAR:
Matematiği ve içindeki çok karıştırılan bir konu olan işlem önceliğini sevdirerek öğreten görsel bir materyal yapıldı.Birçok matematik ifadesini de bu materyal yapılırken öğrenilme fırsatı bulundu.Matematik ifadelerini tamamen görselleştirmek isteğiyle farklı konularda çalışmalara şimdiden başlanıldı.
Proje Özeti:
İşlem önceliği konusunu materyal yardımıyla oyunlaştırarak öğrencilere kavratabilmek amacıyla işlem önceliği ile ilgili yapılan materyalli çalışmaların olup olmadığı araştırıldı.Daireler ve daire dilimleri kullanılarak orjinal bir maket hazırlandı.Materyali yaparken de matematiğin nasıl kullanıldığını rahatça uygulama ve öğrenme imkanı buldum.Arkadaşlarla da uygulamalı sorular yapıp materyalin etkisinin çok güzel olduğu anlaşıldı
Proje Adı:
ZAMER MATEMATİK OYUN MATERYALİ
Proje Kategorisi:
ilkogretim_6_8
Proje Amacı:
Ondalık sayılar,çemberde açılar,koordinat düzlemi konularını bir matematik materyali yardımıyla oyun tadında öğrencilere sevdirip kavratabilmek.
Proje Hedefleri:
1)İNTERNETTEN KAYNAK TARAMASI YAPILACAK.
2)KÜP ŞEKLİNDEKİ CAMDAN ÜÇ KONUYU DA İÇEREN BİR MAKET YAPMAK.
3)MAKET YARDIMIYLA ÖĞRENCİLERE SORU CEVAP VE DENEME-YANILMA YÖNTEMLERİNİ UYGULAMAK.
4)ÖĞRENCİLERİN MERAK VE İLGİSİNİ YARIŞMACI KİMLİĞİNİ ÖNE ÇIKARARAK BU KONULARI DAHA İYİ ANLAMALARINI SAĞLAMAK.
Proje Tanıtımı
LİTERATÜR TARAMASI :
www.primarygames.co.uk
www.mathgames.com
www.biltek.tübitak.gov.tr
GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER:
Cam küp maketi yapıldı.
Camın bir yüzüne asetat üzerinde yazılı 360 derecelik çember yerleştirildi.
Diğer yüze 0 ile 1 arası 100 parçaya bölünmüş ondalık sayıları kavratıcı sayı doğrusu şeklinde asetat kondu.
Diğerine ise koordinat düzlemi kondu.
Maketin ortasına yanan ampul yerleştirildi.
A4 Soru kağıdı üzerine çizelgeleri çizilmemiş şablonlar hazırlanıp asetatların üzerine kapatıldı.
Ampul yanınca asetat üzerinden sonuçlar göründü.
PROJE TAKVİMİ:
EKİM 1.2.3.4 HFT: Kaynak taraması yapıldı.
KASIM 1.2.3.4 HFT: Maket hazırlandı.Soru kağıtları hazırlandı.
Aralık1.2.3.4. HFT: Elektrik düzeneği kuruldu.
OCAK 1.2. HFT: Soru kağıtları hzırlandı.
KULLANILAN YÖNTEMLER:
Tasarım ,Çizim,Deneme yanılma
PROJE BÜTÇESİ:
50 tl
ULAŞILAN SONUÇLAR:
Ondalık sayılar,Koordinat düzlemi,Çemberde açılar konuları cam küp maket yapılarak materyalleştirildi ve oyun haline getirildi.Öğrencilerin sürekli bilgisayar oyunlarıyla zarar görmemesi için matematik konularını mekanik oyunlara çevirip konuları sevdirmeye ve öğretmeye çalıştık.İleride bunu daha da geliştirip tüm konulara uyarlamayı hedefledik.
Proje Özeti:
Ondalık sayılar,çemberde açılar,koordinat düzlemi konularını oyun şeklinde öğrencilere sevdirerek anlatmak için maket yapıldı.Cam küpten yapılan maketin içine aydınlatma sistemi kondu.Camların üstüne konuları içeren asetat üzerinde sorular hazırlanıp yapıştırıldı.Boş A4 kağıdı da onun üstüne yapıştırıldı.Doğru cevabı bulmak için ampul yandığında asetattaki cevap ile öğrencinin cevabı rahatlıkla karşılaştırılabildi.Konular eğlenerek öğretildi.Oyunumuzdadiğer konuları da kullanmayı hedefledik
Proje Adı:
RUZA ALT KÜME TANIMLAYICISI
Proje Kategorisi:
ilkogretim_6_8
Proje Amacı:
Alt küme kavramını görsel bir şekilde oyunlaştırarak materyal yardımıyla öğrencilere kavratabilmek.
Proje Hedefleri:
1) 7 ELEMANLI BİR KÜMENİN TÜM ALT KÜMELERİNİ MATERYAL YARDIMIYLA ÖĞRENCİLERE KAVRATMAK.
2) ÖĞRENCİLERİN, ZATEN BİLDİKLERİ RAKAM VE RENK KAVRAMLARINI KULLANARAK KONUYU ELLE TUTULABİLİR BİR ARAÇLA HİSSEDEREK,DENEYEREK YANILARAK,ÖĞRENMELERİNİ SAĞLAMAK.
3) BİR KÜMEDE AYNI ELEMANIN SADECE BİR KEZ KULLANILABİLECEĞİNİ RENK VE RAKAMLARLA GÖSTERMEK
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder