21 Aralık 2011 Çarşamba

anlatım türlerinin sınıflandırılması nedir

BÖLÜM II
Öğrenci Kazanımları/Hedef Davranışlar Anlatım türlerini belirleme
*Anlatımın kendi içinde bir birim değeri taşıdığını sezer
*Metin türlerinin oluşmasında anlatım türlerinin üstlendiği rolü belirler.
*Anlatım türünü nelerin belirlediğini keşfeder.
* Anlatım türlerini gruplandırır.
Ünite Kavramları ve Sembolleri/Davranış örüntüsü Anlatıma Hazırlık- Anlatımda Tema ve Konu- Anlatımda Sınırlandırma- Anlatımın ve Anlatıcının Amacı-Anlatımda Anlatıcının Tavrı- Anlatımın Özellikleri- Anlatımın Oluşumu- Anlatım Türlerinin Sınıflandırılması
Güvenlik Önlemleri (Varsa)
Öğretme Öğrenme Yöntem ve Teknikleri problem çözme, soru cevap, tartışma, açıklama, canlandırma, beyin fırtınası
Kullanılan Eğitim Teknolojileri-Araç, Gereçler ve Kaynakça Gülen Ada-Cevat Şakir KABAAĞAÇGİL, Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu İmla Kılavuzu MehmetKaplan, “Dil ve Kültür”Muharrem Ergin, “Türk Dilbilgisi”Test Kitapları
Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri
Dikkat Çekme *Bir yazıda paragraf niçin oluşturulur?
*Bir metni paragraflar halinde oluşturmanın sağladığı yararlar nelerdir?
Güdüleme Yazıya başlamadan önce düşünülecek şeylerden biri de nasıl bir anlatım türünün kullanılacağıdır. Anlatımın dört amacı vardır:
1)Öğretmek: Açıklama,Tanımlama,Örneklendirme
2)Kanı Değiştirmek :Tartışma,Karşılaştırma,Tanık Gösterme,Kanıtlama,Örneklendirme
**Yukarıdaki anlatım yöntemleri,bilimsel yapıtlarda,ders kitaplarında,gazete ve dergi yazılarında(makale,fıkra,söyleşi,deneme,eleştiri)kullanılır.
3)İzlenim Kazandırmak::Betimleme(tasvir),benzetme
4)Olayların içinde yaşatmak:Öyküleme(hikaye etme)
**Yukarıdaki anlatım yolları,sanatsal yapıtlarda (şiir,hikaye,roman,anı,biyografi,tiyatro)kullanılır.

Alıntıdır. Kaynak: http://www.teknolojiweb.net/anlatim-turlerinin-siniflandirilmasi/#ixzz1hAxoFliY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder